کسب و کارها برای موفقیت در بازار بدنبال توسعه همه جانبه و پیشرفت خود میباشند و هر روز را به منزله پله ای برای رفتن به نقطه ای بهتر در روزهای پیش رو می دانند بنابراین می توان با افزایش دانش در حوزه فعالیت ، نقش های لازم را جهت حصول هدف ، تعیین و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت را اعمال نمود. دسته بندی عوامل موثر در موفقیت کسب و کار از تنوع گسترده ای برخوردار است و نوع دیدگاه در ارزش و وزن آن بسیار تاثیرگذار می باشد. اما در کل میتوان چند معیار تعیین کننده را بترتیب زیر بیان نمود:
1- کیفیت محصول
2-قیمت کالا
3-مشتری مداری
4- بازار هدف
5-رقابت در بازار
6-خلاقیت محصول
7-وظیفه اجتماعی
8-تبلیغات